A in A

oooh, I am so happy I could die.
Jag fick A i anatomi tentan på muskler och leder. Efter stenhårt stilt med bokstavligen blod, SVETT och tårar och en hel del formalin, så klarade jag det. Jag är så nöjd och stolt!!
Hela veckan var jag uppe till tre och sen sov jag 3-4 timmar per natt och var i musklesalen så mycket som det bara gick. När domedagen var kommen fick vi veta att vi inte skulle ha Michael, våran egentliga lärare utan Barbora, aka Bara/Babs. Jag blev nog lite mer nervös över det beskedet först, eftersom jag kände på mig att hon skulle vara hårdare och inte alls lika lätt att kommunicera med. jag höll mig i alla fall ganska lugn under dagen och i väntan på examen. Egentligen skulle jag gått in först, det hade varit så himla skönt, men eftersom grekerna i våran grupp inte fattar vad kö system, avtal och rättvisa är för något fick jag glatt vänta. Jag var i alla fall först av svenskarna, så det var helt okej ändå. När jag kom in så hälsade hon inte ens först, så jag drog till med ett Hello!! och fick iaf ett svar. Sen typ suckade hon och sa "you can choose which part", jag blev helt ställd. Alltså vad ska man välja? Vad kan jag bäst? inte klokt, aja. Jag tog huvudet och fick då chewing muscles. De kunde jag rätt bra, fem stycken. rabblade fäste och vart de börjar och delar på dem och visade osv.
sen frågade hon om leden mellan käken och huvudet. VAFAN, just den leden som jag tänkte att nej den behöver jag inte kunna, för vem kommer fråga om den?? Jo uppenbarligen Bara..... Kul kul, men jag visste iaf namnet (articulatio temporo mandibularis) och att den hade en disk. Sen frågar hon efter ligamenten i den leden, VAFAN? Finns det ens någa liksom? Jo tydligen. Jag lyckades tänka och sen gissa att det var ligamentum laterale och caudale.
Sen kommer den roliga delen:
Barbora: Which stem du you think I should give you?
Jag: An A of course, but I don't think I should have it becuase I did not know the ligaments very well....
B: Hm.. But you want an A?
Jag: Yes, of course. I can show you something else, anything. Point and I will tell you.
B: Ok, describe medial muscles of thigh.
Och då gjorde jag det, som ett rinnande vatten minus att jag först inte kom på Musculus pectorales, men efter lite tänkade så ja...
Hon gav mig ett A, jag kläckte ur mig Thank you, you are very nice..!
Alla vi svenskar klarade det och som vi kämpat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0