22 days

Om 22 dagar får jag åka hem, och om ca 23 dagar åker jag till Hogsta igen. Ska bli så kul så kul!
Men innan dess är det lite annat att beta av, och idag gjorde jag agricultural provet igen. Jag tror att det jag iaf klarade det för jag fick Rye, tiritcale och field pea och kunde skriva ganska mycket om varje "böna", förutsatt att jag trodde det var rätt böna alltså :p
Imorse hade vi anatomi lecture, om musklerna på benen och stay- apparatus. Det är så galet roligt med anatomi, speciellt när man börjar fatta hur allt hänger ihop.
Först ser det bara ut som ett gammalt köttstycke som sitter på några ben, men när man lär sig namnet och vet funktionen så är det så spännande.
Efter lunch fullföljde vi såklart traditionen med att gå dubbla practicals. Våran favoritlärare Michael Kyllar höll i båda och han är väldigt inspirerande, ibland dock lite för intresserad själv...
Sen hade vi lite ledigt och då gick vi ner till Tesco och åt på foodcourt.
Klockan 18 var det dags för Anatomy Sessions som BVIOS ordnade. Det var elever från högre årskurser som kom till dissektionssalarna och hjälpte oss från 1a och 2a året, så himla bra!!
Det gjorde att vi kunde fråga massa, och gå igenom del efter del om och om igen. Så det blev några aha-upplevelser, och jag kände att jag fick bra koll på det. Tusen tack till alla dom som hjälpte oss, sjukt bra!
Var hemma vid ca 21 och när jag gick från trikken så snöade det faktiskt lite. Inte vitt på marken, men lite på biltaken... hoppas det kommer mer under natten!
Imorgon är det kemi lecture, kemi practical och bifysik practical. Så himla rolig dag... eller ja faktiskt, för vi ska ha första riktiga DISSEKTIONEN imorgon eftermiddag! Jag är så taggad, skallpellen är nerpackad, jag ska skära i en hund imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0