Blomman

Just det, jag glömde berätta. Appropå dissektion så när vi gick från Agricultural så hittade vi en undulat som satt på vägen.
Vi trodde såklart att det var någon som hade typ råkat glömma stänga buren och den hade rymt. Men den flög väldigt dåligt, så den var nog rätt nerkyld. Vi fånagde den, eller Louise gjorde det. Det blev väldigt arg och försökte bita henne haha.
Vi döpte honom till Blomman, jättesöt! Och så gick vi in till smådjurskliniken och frågade där. Direkt blev vi visade till ett rum, vilket verkade vara fågelveterinärens rum.
Han tog snabbt emot fågeln och verkade veta vad det handlade om utan att prata jättebra engelska. Jaha tänkte vi och gick på lunch.
Blomman var ju väldigt söt, och vi undrade ju lite vad som skulle häna med honom. Kan man hämta tillbaka honom om ingen saknar honom? det vore väl kul med en liten undulat hemma...
Efter lunch gick vi in i stora dissektionssalen, och gissa vad som ligger på det första bordet vi går förbi. 3 fåglar: kråka, kråka och UNDULAT! Den var exakt som Blomman, samma färg exakt likadan.
Min första tanke var: nej, louise får inte se det här. För hon blev väldigt förtust i blomman, men precis när jag vänder mig om så hör jag NEEEEJ!!!!
oj oj, vi vet ju inte säkert om det var Blomman. Jga tror inte det, men kanske. Vad kommer hända med honom? Hade han rymt fårn döden och så lämnade vi tillbaka honom? Inte konstigt att han bet oss när vi skulle fånga honom....! ush hemskt! men samtidigt väldigt komiskt.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0