Back to reality...

eller ja, det var ju en vecka sedan nu. Jag kom i söndags, men det känns redan som jag varit här lääänge!
Vi har hunnit med en skolvecka i full fart, på en gång såklart. Den här terminen har vi betydligt mer intressanta ämnen, men våran biologilärare varnade oss för att det här skulle bli en värre termin än den förra.... Dock har vi ju mindre lektioner i skolan så det lär ju underlätta lite. Den här terminen läser vi
Anatomi - Nu är det organen och fågelanatomi. Vi har första examen redan om 3 veckor, häjrtat och lungorna. hej och hå! Men kul! Vi fick tyvärr inte behålla våran fantastiska anatomilärare men han ordnade så vi fick den näst mest fantastiska, Simona. mycket nöjd med det!
Histologi - Handlar om vävnader och cell uppbyggnad. Låter kanske inte JÄTTE kul, men kan bli kul! Jättebra lärare på practicals och bra lärare på föreläsningen också.
Tjeckiska - Inte så kul, helt klart tråkigaste. Läraren ger mig huvudvärk och är så sexistisk  att man smäller av. Åh gud, som Hanna Hellquist skulle sagt. Men 1,5 timmar i veckan får man väl bita ihop. Ska nog börja ge svar på tal is litet av terminen, då jag hört att hon är något av en bitch......
Ekologi - Väldigt slappt ämne? tror vi är lediga typ hälften av gångerna, helt ok lärare. Dock börjar det med att de ska plåga oss med en powerpoint presentation om ett utrotningshotat djur från Sverige..... dålig ide!
Biologi- Jippie, vi fick behålla våran braiga lärare Petra på pracitcals, dock INTE på föreläsningar. Det håller våran hatlärare i.... Men det är bara en varannan vecka. Annars är biologi ganks akul och den här terminen innebär det genetik också.
Zoologi - Kommer bli kul! Tråkig lärare, men kull ämne! Myckjet man ska lära sig, mycket information osv men kul att kunna! Jobbig examen... Men fieldtrip och åka til zoo ev!
Botanik- Kanske inte jättekul? Men vi ska iaf göra ett herbivorium, mysigt! Verkar rätt slappt.
Igår var vi ute på The Black OUt Party som MIMSA ordnade och så hade vi förfest här innan. Kuligt, kul att man lärt känna så många och så.
Till helgen kommer mina päron och hälsar på, så jag ska försöka plugga så mkt som möjligt i veckan så jag kan beta av det innan helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0