jullov

nu har jag inte skrivit här på år känns det som, men jag har haft mer än fullt upp! Inte för att det är så många som läser det här, men ändå :p
Jag kom tillbaka till Brno i torsdags, alltså en vecka plus en dag, men mer om det sen.
Nu tänkte jag sammanfatta mitt jullov lite.
Jag har jobbat en del, ridit en hel del på en massa hästar. Det har varit så roligt så roligt. Jag klagar inte en gång. Roligast var nog att rida Fiffi igen, hon är en sån superhäst! Självklart var Vladi helt fantastiskt efter jag ridit några gånger och fått lite hjälp, han är ju outstanding.
Först när jag hoppade upp kände jag mig inte ringrostig, men jag kan säga att DET VAR JAG. herre jesus. Men när jag åkte kändes det som att jag var tillbaka.
Det var extra tydligt med Lullan,  det var jättesvårt med vartannat serier och slutor i början, men sista dagen gick det som en dans. Det är väl min bålstabilitet som försvinner, jag kommer inte riktigt ner i sadeln.
Sen skulle jag ha ridit lite på QP men han blev sparkad i hagen dagen innan hans ägare åkte, och jag hann bara jogga lite en dag innan han nästa dag blev jättehalt igen. Tråkigt för han verkar vara en gullig häst, men det får komma fler gånger.
Eftersom Emma ska ha barn kan hon inte rida så mycket, eller så ordentligt, och då har jag fått chansen att rida ganska mycket på Vladi, vilket har varit svårt så svårt. Speciellt att rida fram honom i ridhuset vid ca 11.... ja ni fattar, ni som varit på Hogsta....
En dag fick jag rida på Qui. Vi tränade först passage, och sen fick jag världens trav i henne. Vilken söt häst! Har inte ridit ordentligt sådärpå henne nån gång tror jag, men hon var trevlig. Och så samarbetsvillig sen!
Jag red också nån gång på den nya unghästen, som var väldigt stretig i början, men sen när hon släppte efter en timme jättefin.... Så lätt och mjuk, helt fantastisk. Såg henne ju i Flyinge och på video innan sommaren, ska bli spännande att se vad det blir av henne!
Jag förstår Emmas frustration att hon inte kan rida, med 6 jättefina supergulliga hästar i stallet, det är inte alls illa. Det kommer bli riktiga stjärnor av dem allihopa!!
Tur att jag får åka tillbaka imorgon, jag saknar dem efter en vecka... hehe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0